
Ülkemizde ve dünyada otomotiv sektörü elektrikli araçlara yönelmektedir. Gelecek nesillere
yaşanabilir ve temiz bir dünya bırakmak adına elektrikli araçlar gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır.
E-Mobilite ile
Daha temiz bir gelecek elimizde
Elektrikli Araçları
Şarj Etme Yöntemleri
Elektrikli araç şarjı günümüz teknolojisi ile iki şekilde yapılabilmektedir.
Dogru Akım
DC şarj Üniteleri
alter natif Akım
AC şarj Üniteleri
Elektrikli Araç
Şarj Modları
Elektrikli araç şarj sistemleri için dünya genelinde kabul gören 4 farklı standart bulunmaktadır.
Aracın üzerinde bulunan BMS (Battery
Management System) ile akımı kontrol
ettigi sisteme verilen addır.
Aracın üzerinde herhangi bir akım kontrol
sistemi olmadan, elektrigin dogrudan
bataryaya aktarıldıgı sistemdir.
DC OFF - BOARD
Uzakdogu ve Japonya
için: CHAdeMO
DC OFF - BOARD
Avrupa için: CSS Combo
and IEC - 62196-2
AC ON - BOARD
ABD için: SAE J1772
AC ON - BOARD
Avrupa için: IEC 62196-2
AC ON - BOARD DC OFF - BOARD
eMobility
Batarya
EV (Elektrikli Araç)
Şarj Girişi
Priz
Duvar
Prizi
MOD 2
Batarya
Yönetim Sistemi
Mod 1’den farklı olarak kontrol adaptörü vasıtasıyla aracın şarj
edilmesidir. Elektrikli araçlar ile birlikte verilen adaptör ve kablolar
MOD 2 yöntemiyle şarj etme imkanı saglar. Ancak standart şehir
şebekesi maksimum 12A’ya kadar akım çekebildigi için şarj süreleri
uzamaktadır.
AC ON-BOARD CHARGER - 32A’ya kadar
Fiş
Kontrol
Kutusu
Batarya
EV (Elektrikli Araç)
Şarj Girişi
Duvar
Prizi
MOD 1
Batarya
Yönetim Sistemi
Aracın AC prize (Şebeke Prizi) baglanarak şarj edilmesidir. Koruma
bakımından yetersiz kaldıgı için tehlike lidir ve birçok ülkede kullanımı
yasaklanmıştır.
AC ON-BOARD CHARGER - 16A’ya kadar
Fiş
Priz
Batarya
EV (Elektrikli Araç)
Şarj Girişi
MOD 4 Priz
Mod 4 şarj yöntemi, şebekeden alınan AC akımın DC şarj Ünitesi
içerisinde DC’ye çevirildikten sonra aracın batarya grubuna
dogrudan iletildigi yöntemdir. Bu sayede yüksek akımlarla hızlı şarj
imkanı saglar.
DC OFF-BOARD CHARGER - 32A’ya kadar
DC Hızlı
Şarj Ünitesi
Tip 2
Şarj Uzatma Prizi
Batarya
EV (Elektrikli Araç)
Şarj Girişi MOD 3
Batarya
Yönetim Sistemi
Tip 2 şarj Prizi ve fişi ile uygun şarj ünitesine baglanarak yapılan AC
Şarj yöntemidir. Araç ile şarj ünitesi arasında haberleşme
saglandıgında şarj işlemi başlayabilmektedir. Sigorta ve kaçak akım
rölesi bulundugundan dolayı diger modlara göre daha güvenli bir
yöntemdir.
AC ON-BOARD CHARGER - 3 Faz - 32A’ya kadar
AC şarj
Ünitesi
Tip 2
Şarj Prizi
Tip 2
Şarj Fişi
2
Araç Sarj Prizi
Standartları
Elektrikli araç şarj prizi standartları dünyanın çeşitli noktalarında farklılık göstermektedir.
AC DC
Kuzey
Amerika
Japonya
Avrupa ve
diger tüm
ülkeler
Çin
J1772 (Tip 1) CCS 1
CHAdeMO
CCS 2
GB/T
J1772 (Tip 1)
IEC 62196-2 (Tip 2)
GB/T